پایان نامه ارشد مهندسی فناوری اطلاعات: اولویت بندی کارآمد موارد تست نرم افزار به کمک شبکه‌ های بیزی

دانلود متن کامل پایان نامه با فرمت ورد

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

دانلود متن کامل پایان نامه با فرمت ورد

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

دانشگاه شیراز

سمینار ویژه کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات

عنوان:

بررسی شبکه ­های بدنی بی­سیم برای کاربردهای پزشکی

استاد درس:

دکتر رضا جاویدان

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

چکیده:

پیشرفت­های جدید در زمینه­ های مدار های مجتمع، ارتباط بی­سیم، تکنولوژی­های نیمه ­هادی و علم کوچک سازی باعث رشد شبکه حسگر در کاربرد وسیعی از جمله پزشکی و سازمان بهداشت و درمان شده است. از طرفی دیگر افزایش بیماری­ها و هزینه­ های درمانی ناشی از آن سبب پیدایش تکنیک­هایی برای حل این مشکلات شده است. یکی از این تکنیک­ها به کارگیری شبکه­ های بی­سیم بدنی می­باشد. انتظار میرودWBAN انقلابی در نظارت­های سلامتی انسان­ها به وجود آورد. اما این تکنولوژی در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد. در این سمینار خلاصه­ای از شبکه­ های بدنی بی­سیم ارائه شده است که شامل کاربردها، مزایا و معماری WBAN می­باشد. سپس امنیت در شبکه­های بدنی بی­سیم که شامل سه مرحله رمزنگاری، احراز هویت و تشخیص صحیح خطای انتقال را بیان کرده و تهدیدات امنیتی و انواع حملات در WBAN بررسی می­شوند و چالش­های موجود در WBAN مورد مطالعه قرار می­گیرد. علاوه بر آن استاندارد­های 802.15.6 که برای شبکه ­های WBAN به کار می­رود، مورد مرور و دو قسمت اصلی آن شامل لایه فیزیکی، لایه دسترسی کنترل رسانه(MAC) مورد بحث قرار می­گیرد. از جمله نتایج این تحقیق این است که ما مشاهده کردیم این است که با وجود اینکه توپولوژی ستاره به طور طبیعی برای این شبکه ­ها به کار می­رود نشان داده شد که این توپولوژی از لحاظ مصرف انرژی و برقراری ارتباط مطمئن چندان کارا نیست و در عوض توپولوژی چند پرشی عملکرد بهتری دارد.

1- مقدمه

امروزه بحث سیستم­های كنترل و نظارت از راه دور یكی از مباحث پر چالش در زمینه علوم الكترونیك و كامپیوتر می­باشد. لذا تحقیقات در هر زمانی به دنبال راه­حلی می­باشد تا شرایط خاص و انتظارات مدنظر را پاسخ دهد؛ در شرایط و كیفیت كاری یكسان هر چه نسبت هزینه به كارائی پائین­تر باشد، همان قدر محبوبیت آن شیوه بالاتر خواهد رفت. برای آگاهی از تغییرات محیط اطراف و یا وضعیت هر مجموعه نیازمند یكسری تجهیزاتی هستیم كه بعنوان حسگر[1] شناخته می شوند و اینها تغییرات مدنظر(تغییرات فیزیكی یا شیمیائی) را در قالب یك پاسخ، به منظور اندازه­گیری میزان تغییرات و یا وجود آن، ارائه می­دهند. پس از جمع­آوری اطلاعات مورد نیاز می­توان سایر عملیات را بر اساس پاسخ ارائه شده انجام داد.

پیشرفت­های اخیر در زمینه الكترونیك و مخابرات بی­سیم باعث شده بتوانیم گره­های حسگر چندكاره، با توان مصرفی پایین و هزینه كم داشته باشیم كه از نظر اندازه خیلی كوچك هستند و برای مسافت­های كوتاه می­توانند با هم ارتباط برقرار كنند. این گره­های حسگر كوچك طبق نظریه شبكه­های حسگر، دارای تجهیزات حس كردن، پردازش داده­ها و مخابره آنها و همچنین منابع انرژی می باشند. تفاوت اصلی شبكه­های حسگر با سایر شبكه­ها در ماهیت داده –محور و همچنین منابع انرژی و پردازشی بسیار محدود در آنهاست كه موجب شده تا روش­های مطرح شده جهت انتقال داده­ها در سایر شبكه ها و حتی شبكه هایی كه تا حد زیادی ساختاری مشابه شبكه­های حسگر دارند (مانند شبكه­های موردی)، در این شبكه­ها قابل استفاده نباشند. روند توسعه این شبكه­ها در حدی است كه مطمئنا این شبكه­ها در آینده نزدیك، نقش مهمی را در زندگی روزمره ما ایفا خواهند كرد. از جمله كاربرد هایی كه در حال حاضر برای شبكه حسگر مطرح می­شود در زمینه پزشکی می­باشد. با تولید حسگرهایی با توانایی اندازه­گیری دقیق و سریع علائم حیاتی بدن، می­توان انتظار استفاده بیش از پیش شبکه­های حسگر بی­سیم برای ارائه بهتر خدمات درمانی به بیماران و آسیب­دیدگان در سوانح مختلف را داشت. تلاش­های کنونی در جهت نیل به سیستمی است که به صورت خودکار علائم حیاط بدن را اندازه­گیری کرده و در صورت لزوم آن را به پزشک ارائه دهد که اینگونه از سیستم­ها به نام سیستم­های نظارت بر سلامت بیمار [2] شناخته می­شوند.

با توجه به نرخ رشد جمعیت سالمندان(افراد 65 ساله و بالاتر) و محدودیت مالی منابع، سیستم های مراقبت بهداشت فعلی با چالش های جدید روبرو هستند. با توجه به آمار ایالت متحده آمریکا تعداد افراد مسن آمریکا (65-85 ساله) از 35 میلیون به 70 میلیون نفر در سال 2025 پیشبینی شده است. این روند نشان می دهد که جمعیت سالمندان جهان به دو برابر (از 375میلیون نفردر سال 1990 به761میلیون در سال 2025 ) خواهد رسید. علاوه براین، هزینه های مراقبت­های بهداشتی به طور کلی در ایالات متحده 8/1تریلیون دلار در سال 2004 بوده،و این عدد در سال 2020 به سه برابر پیشبینی شده است. این بحران قریب­الوقوع، پژوهشگران، صنعتگران، واقتصاددانان را نسبت به پیدا کردن راه حل مطلوب وسریع در حوزه سلامت جذب کرده است]1[. پیشرفت های جدید در زمینه­های مدار های مجتمع، ارتباط بی سیم، تکنولوژی های نیمه هادی و علم کوچک سازی باعث رشد شبکه حسگر در کاربرد وسیعی از جمله پزشکی و سازمان بهداشت و درمان شده است]2[. از طرفی دیگر افزایش بیماری ها و هزینه­های درمانی ناشی از آن سبب پیدایش تکنیک­هایی برای حل این مشکلات شده است. یکی از این تکنیک ها به کارگیری شبکه های بی سیم بدنی می باشد]3 [. WBANشامل چندین حسگر کوچک الکترونیکی است که به انسان متصل هستند و به طور خاص به مشکلاتی مانند فشار خون، قند خون، جنبش اندام و… نظارت میکنند و به یک هماهنگ کننده می­فرستند. این سنسورهای کوچک اطلاعات مربوط به سلامتی را جمع آوری کرده و با پزشکان یا سرورهای پزشکی ارتباط برقرار کرده، به طوری که آنها می توانند پارامترهای سلامتی بیمار را تجزیه و تحلیل کنند و مورد نظارت قرار دهند]4[.

توسعه تکنولوژی WBAN از سال 1995 شروع شد و ایده آن از WPAN(شبکه­های بی­سیم شخصی ناحیه­ای) تکنولوژی در نزدیکی و اطراف بدن انسان گرفته شده است. حدود شش سال بعد، اصطلاح (BAN)[3] اشاره به سیستمی که به طور کامل در داخل و روی بدن انسان در قرار دارد به وجود آمد]5 [.

2- کاردبردها و مزایای WBAN

کاربردهای WBAN به دو دسته کلی پزشکی و غیر پزشکی تقسیم می­شوند که در شکل 1 نشان داده شده است]6[. کاربردهای پزشکی شامل جمع­آوری اطلاعات حیاتی بیمار به طور پیوسته و ارسال آن به ایستگاه­های راه دور برای تحلیل بیشتر است. این حجم زیاد از اطلاعات بیمار می­تواند در جلوگیری از احتمال حملات قلبی، همچنین مراقبت در برابر بیماری­های خطرناکی مثل سرطان ، آسم، اختلالات اعصاب و… موثر باشد. موارد متعددی از به کارگیری WBAN برای تشخیص و درمان بیماری وجود دارد. بسیاری از محققان به تحقیق در این رابطه پرداخته­اند]3[. همچنین برای افرادی که ناتوانی جسمی دارند، مفید است. برای مثال چیپ­های مصنوعی شبکه چشم می­تواند درون چشم انسان قرار بگیرد و سطحی از دیدن را فراهم کند]7[. کاربردی در کمک به افراد معلول مطرح شده است. کاربردهای غیر پزشکی شامل کاربردهای نظامی، بازی­ها و شبکه­های اجتماعی می­باشد. در کاربردهای نظامی می­توان به استفاده از یک WBAN در میدان جنگ اشاره کرد. در این کاربرد، WBAN به منظور مرتبط کردن سربازان و گزارش­های آن­ها به فرماندهان استفاده می­شود. در بازی­ها، حسگر WBAN می­تواند جابجایی مختصات قسمت­های مختلف بدن را جمع­آوری کند و متقاعبا این حرکت را به شخصیت مورد نظر در بازی منتقل کند. به عنوان مثال بازی تنیس. با استفاده از WBAN ، شبکه­های اجتماعی به کاربرانشان اجازه می­دهند تا پروفایل دیجیتالی خود را با تکان دادن دست­­­ها تغییر دهند]8 [.

WBAN که به منظور اهداف پزشکی مورد استفاده قرار می­گیرد چند مزیت مهم در مقایسه با سیستم­های پایش[1] قدیمی دارد اولین مزیت به دلیل ماهیت بی­سیم بودن شبکه­های WBAN می­باشد که باعث راحتی هر چه بیشتر بیمار می­شود به طوری که بیمار می­تواند تمام فعالیت­های روزمره­ی خود را (با وجود حسگرها) بدون هیچ مزاحمتی انجام دهد. دومین مزیت ، سهولت نظارت بر بیمار (مشاهده علائم فیزیولوژی بدن بیمار) به دلیل مستقل بودن از موقعیت بیمار است. به این ترتیب که یک فرد بیمار چه در خانه باشد چه در محیط کار به طور دائم مورد نظارت قرار گیرد و نتیجه این عمل نظارت به صورت دراز مدت است]6[. علاوه بر این، برخی از دستگاه های بی سیم کاشته می تواند درد بیماران در هنگام تشخیص و درمان را کاهش دهد]9[. اطلاعات جمع­آوری شده از بیمار در طولانی مدت نقش بسزایی در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری­ها دارد. یکی از مشخصات WBAN که آن را از دیگر تکنولوژی­های موجود همچون شبکه­های حسگر بی­سیم (wsn)[2] متمایز کرده است، محدوده­ی کمی است که توسط این شبکه پوشش داده می­شود. این محدوده در حدود 2 متر می­باشد و در بعضی کاربردها به 5 متر هم می­رسد. دیگر مشخصات WBAN در جدول (1) نشان داده شده است]2[.

[1]Monitoring

[2]WirelessSensor Network

[1] sensor

[2] Health monitiring

[3]Body Area Network

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه : 37

قیمت : هفده هزار و سیصد تومان

 

***

—-

پشتیبانی سایت :       

****         serderehi@gmail.com

عنوان پایان نامه:

بررسی تطبیقی استراتژی‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش دوره متوسطه كشورهای چین وکره شمالی وایران

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

چکیده:

هدف از این پژوهش مطالعه تطبیقی استراتژیهای توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات درسه کشورچین،کره شمالی وجمهوری اسلامی ایران می‌باشد.جامعه موردمطالعه دراین پژوهش عبارت بودازجنبه‌های مختلف استراتژیهای توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات درکشورهای مذکور. با توجه به‌گسترده بودن موضوع،اهداف وخط مشی‌هاونوآوریها وابتکارات درکشورهای نمونه،موردبررسی قرارگرفت. داده های پژوهش بامطالعه كتب مربوط به این موضوع، پایان نامه فارغ التحصیلان تحصیلات تكمیلی ودیگرتحقیقات انجام شده،مقالات مندرج درمجلات موجود، سایت های مختلف اینترنتی،وهمچنین تعامل بامتخصیصن آموزشی جمع‌آوری وسپس با استفاده از روش جرج بردی تحلیل گردید.نتایج به دست آمده نشان می‌دهدکه مسئولین کشورچین وکره شمالی دربكارگیری قابلیت‌های شبكه جهانی اینترنت در فرایند یاددهی – یادگیری دوره متوسطه و آموزشهای از راه دور مبتنی بر شبكه کاملا موفق بوده اند. و کشور ایران نیز توانسته است درارتقاء مهارتهای علمی وعملی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات تاحدزیادی موفق عمل کند.به منظور توسعه و بهبوداستراتژیهای توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات هر سه کشورمورد بررسی اهداف وخط‌ مشی‌هایی رادرنظرگرفته‌اندکه برخی ازاین اهداف درهرسه کشور مشترک بوده وبرخی اهداف نیزباتوجه به مقتضیات خاص و باتوجه به توانمندی‌ها،امکانات وزیرساخت‌های آن‌ کشورهامتفاوت می‌باشد.درهرسه کشورموردبررسی طرح‌های ابتکاری درزمینه‌ی کار با رایانه وآموزش فناوری اطلاعات وارتباطات به اجرادرآمده است ومتولیان امر،به اهمیت فناوری اطلاعات وارتباطات وفناوری‌های نوین در آموزش واقف هستند و هزینه های کلانی راصرف این امر می کنند.

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه:

بشر از نخستین روزهای زندگی خود همواره درجستجوی راههایی برای بهبود وضعیت زندگی خود وتلاش در جهت رفاه هرچه بیشتر خود بوده است ودر این مسیر همواره کوشیده است و تحولات عظیمی را در زندگی خود در دوره های گوناگون به وجود آورده است . از جمله این تلاشها می توان به کشف آتش ، بخار و غیره که هر کدام به نوبه خود تاثیر ژرفی بر زندگی انسان بر جای گذاشته اند، اشاره کرد.

انقلابهای گوناگونی در طول تاریخ زندگی بشر در دوران گوناگون روی داده اند که هر کدام به گونه ای زندگی بشر را تحت الشعاع قرار داده اند . و به علت برتری یک عنصر که نقش اساسی را در این تغییر و تحولات داشته آن دوره و انقلاب به نام آن عنصر نامگذاری شده است که می توان به عصر آتش ، انقلاب صنعتی و غیره اشاره کرد . در راستای همین تغییر و تحولات و دگرگونی در زندگی بشر بود که همچنان که آلوین تافلر[1] (1950) اشاره می کند « موج سوم »[2] در زندگی انسان رخ داد که به انقلاب ارتباطات یا همان عصر اطلاعات و ارتباطات مشهور است. (تافلر،1950).

همچنان که در بالا اشاره شد تمامی انقلاب ها و تحولات عظیم بشر که در گذشته روی داده بود هر یک به نوبه خود سبک زندگی انسان را تغییر داده بودند و آن را با خود هماهنگ کرده بودند . انقلاب انفجار اطلاعات نیز همچون سایر انقلاب های دیگرتمامی جوانب زندگی بشر ونهادهای جامعه را یا دگرگون کرده یا در حال دگرگون کردن است، که از آن جمله می توان به دگرگونی نهاد مهم آموزش و پرورش اشاره کرد که این نهادها نیز ناگزیر برای پیشرفت و ماندگاری خود مجبور به همراهی ، هماهنگی و همگامی با این تحولات است .

بیان مسئله:

فناوری اطلاعات از جمله مباحثی است كه در اكثر جوامع مورد بحث و بررسی قرارگرفته است. جوامعی هستند كه امیدوارند با استفاده از این فناوری مسیر توسعه را در زمانی كوتاه‌تر طی نمایند. در ایران نیز مانند بسیاری از كشورهای در حال توسعه به مطالعه و بررسی در این زمینه پرداخته شده‌است. بی‌شك در كنار فعالیت‌های تحقیقاتی و تولیدی، مباحث نظری و بنیادی می‌تواند جهت‌گیری این پدیده جدید را به منظور دستیابی به اهداف توسعه‌گرایانه بهتر دنبال نماید. روشن‌است كه ایجاد تغییر و تحول در هر زمینه‌ای باید براساس مطالعات دقیق و بررسی‌های گوناگون صورت گیرد. تحولات آموزش و پرورش ماهیتاً نمی تواند شتابزده، ظاهری و تك‌بعدی باشد، بلكه باید به تدریج، حساب‌شده و به دقت صورت گیرد(فردانش، 1372).

بنابراین در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات باید همزمان به ابعاد گوناگون فناوری اطلاعات وارتباطات (مبانی نظری و عملی) بپردازیم. اگر بتوانیم در این راستا راهبردهایی اتخاذ نمائیم، بی‌شك می توانیم در تمام زمینه‌ها از فناوری اطلاعات بهترین استفاده را داشته باشیم. بنابراین بررسی نظام‌های آموزشی در جوامع دیگر می‌تواند راهگشای بسیاری از مشكلات باشد. با توجه به آنچه كه بیان شد این مسئله مطرح می‌شود كه برای كاربرد مفید فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش دوره متوسطه تحصیلی چه راهبردهایی باید اتخاذ شود تا فناوریهای جدید در بطن نظام آموزشی قرار گیرد.

اهمیت و ضرورت تحقیق:

در جامعه امروز اطلاعات شاخص قدرت است، برخلاف گذشته كه تمایز میان جوامع بر چهار شاخص دوران صنعتی (سرمایه، ماشین‌آلات، مواداولیه و نیروی انسانی) استوار بود. امروزه آنچه كه كشوری را در سطح اول، دوم یا سوم جهان قرار می‌دهد میزان اطلاعاتی است كه آن كشور تولید می‌كند، در دسترس قرار می‌دهد و یا به كار می‌گیرد. آغاز هزاره سوم و شروع قرن بیست و یكم، تبلور حقیقی حضور كشورهای پیشرفته اطلاعاتی است (منتظر، 1381).امروزه تکنولوژی به گونه ای است که به طور مداوم تدریس ویادگیری را دچار تغییر وتحول نموده است وکامپیوتر وامکانات شبکه ای به عنوان یک ابزار آموزشی ونیز به عنوان یکی از امکانات مهم در نظام های آموزشی پذیرفته شده است(گریسون واندرسون،2003،ترجمه زارعی زوارکی وصفایی موحد،1384).

امروزه ما در مسیر تحولی دیگر تحت عنوان فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگرفته‌ایم و باید خود را با پیشرفت‌ها و فناوری‌های جدید هماهنگ نمائیم. این پژوهش برآن است تا استراتژی‌های توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش وپرورش دوره متوسطه ی كشورهای چین و کره شمالی را مورد بررسی قرار دهد و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها را بررسی نموده و در نهایت به ارائه پیشنهادهایی به منظور الگو قراردادن آنها در نظام آموزش و پرورش دوره متوسطه کشورایران بپردازد. در واقع هدف از این تحقیق پاسخگویی به این سوال است كه برای توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش وپرورش دوره متوسطه كشور ایران چه استراتژی‌هایی را باید مبنا قرارداد ؟

اهداف تحقیق

هدف كلی

بررسی تطبیقی استراتژی‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات درآموزش وپرورش دوره متوسطه كشورهای چین وکره شمالی و ایران.

اهداف جزیی

1- بررسی استراتژی‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه خط‌مشی ملی آموزش وپرورش دوره متوسطه.

2- بررسی استراتژی‌های توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات در زمینه ابتکارات ونوآوریها در آموزش وپرورش دوره متوسطه.

سؤال‌های تحقیق:

1- كشورهای نمونه چه استراتژی‌هایی را در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش وپرورش دوره متوسطه اتخاذ نموده‌اند؟

2- موارد تفاوت این استراتژی‌ها چیست؟

3- موارد تشابه این استراتژی‌ها چیست؟

4- چه عناصری در این استراتژی‌ها قابلیت استفاده در آموزش و پرورش دوره متوسطه ایران را دارند؟

تعریف واژه‌ها و اصطلاحات

فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT:

تعریف نظری : فناوری ارتباطات واطلاعات ازتلفیق سه حوزه اطلاعات،کامپیوتر وارتباطات پدید آمده است این فناوری ازترکیب سه بخش متمایز کامپیوتر ارتباطات واطلاعات حاصل می شود.بخش کامپیوترسخت افزار و تامین کننده تجهیزات وادوات لازم ،داده ها واطلاعات به عنوان خمیر مایه ومواد اولیه در درون شبکه وارتباطات مخابراتی بخش سوم است که وظیفه برقراری ارتباط بین دو بخش دیگر را به عهده دارد (عبادی ،1382).

عملیاتی:دراین تحقیق منظور از فناوری اطلاعات و ارتباطات به هر گونه استفاده معلم از سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتر و وسایل الکترونیکی که تعامل بین معلم و دانش آموز را آسان و توسعه می بخشد می گوییم.

مطالعات تطبیقی:

تعریف نظری:در بررسی‌های تطبیقی دو یا چند دستگاه آموزشی در مناطق گوناگون از نظر جغرافیایی و زمانی در مجموع و یا از نظر بعضی جنبه‌های مشخص مانند برنامه‌های اداری، درسی، آموزشی و غیره مورد مطالعه قرار می‌گیرد (كسلیارد، ترجمه بیانی و بهداری، 1358).

تعریف عملیاتی:منظورمطالعه ومقایسه وبررسی نقش فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش وپرورش کشورهای مورد مطالعه می باشد.

آموزش وپرورش:

تعریف نظری : آموزش و پرورش فعالیت‌هایی است كه از طریق معلومات به طور معمول در مدرسه، دانشكده یا دانشگاه انتقال داده می‌شود. آموزش و پرورش فعالیتی است مداوم، جامع و برای همه به منظور رشد و تكامل انسان غنای فرهنگ و تعالی جامعه (فیوضات، 1377).

تعریف عملیاتی:مجموعه ای از آموزش های که با محتوای علمی وتربیتی در مقطع متوسطه در کشورهای مورد مطالعه انجام می گیرد.

استراتژی:

تعریف نظری:طراحی، تنظیم و تعیین فعالیت‌ها بمنظور پشتیبانی وظایف، مقاصد و غایات یك سازمان. به طور كلی می‌توان گفت كه استراتژی شامل وظایف، مقاصد و غایات دقیق سازمان و تعیین فعالیت‌های موردنیاز جهت دستیابی به آن مقاصد و غایات می‌باشد. استراتژی عبارت است از خط‌مشی كلی كه از بین شاخه‌های مختلف عمل به عنوان راه‌بهینه دستیابی به هدف‌ها انتخاب شده و در این انتخاب توانایی‌ها، مفروضات اساسی، سیاست‌ها و منابع مورد توجه قرارگیرد (كرامتی، 1374)

تعریف عملیاتی:منظور مجموعه ای از روش ها وراهکارهای است که بر آموزش وپرورش کشورهای مورد مطالعه در رسیدن به اهداف فناوری اطلاعات وارتباطات تاثیر گذار است.

توسعه:

تعریف نظری : عبارت است از به فعلیت رساندن تفكراتی برای تعالی، رفاه اجتماعی، پیشرفت اقتصادی، رشد اجتماعی و بالابردن حجم تولید (شفیعی، 1380).

تعریف عملیاتی :منظور از توسعه در این پژوهش یعنی آموزش را از حالت اولیه وسنتی خود خارج کردن و به حالت‌های پیچیده‌تر تبدیل شدن.

[1]-Toffer Alvin

[2] -Thethird wave (نام کتاب و اصطلاحی که الوین تافلر برای توصیف عصر ارتباطات به کار می برد)

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه : 114

قیمت : هفده هزار و سیصد تومان

 

***

—-

پشتیبانی سایت :       

****         serderehi@gmail.com

Previous Entries پایان نامه ارشد رشته فناوری اطلاعات: بررسی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی Next Entries پایان نامه ارشد مهندسی فناوری اطلاعات: اولویت بندی کارآمد موارد تست نرم افزار به کمک شبکه‌ های بیزی