پایان نامه ارشد : بررسی سیستم های ایمنی در خودرو

 دانلود متن کامل پایان نامه بررسی سیستم های ایمنی در خودرو

دانشگاه جامع علمی کاربردی ملایر

عنوان پروژه:

بررسی سیستم های ایمنی در خودرو

 مقطع كارشناسی مكانیك

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
مقدمه
با پیشرفت تكنولوژی و صنعت در زمینه های مختلف ،شاید بتوان گفت صنعت خودرو یكی از مواردی می باشد كه پیشرفت های قابل توجهی نموده است، چرا كه این صنعت به دلبل ویژگی های خاص و هدف آن كه در درجه اول ایجاد آسایش و ایمنی برای سرنشینان خودرو است، همواره سعی نموده از جدیدترین تكنولوژی ها در قسمت های مختلف خودرو بهره مند شود.خصوصا تكنولوژی هایی كه ضریب ایمنی و آسایش سرنشینان آن را افزایش دهد.
علاوه بر این شاید بتوان گفت علاوه بر این به دلیل تاثیر پذیری قابل توجهی كه مجوع قطعات مختلف خودرو بر روی هم دارند.یكی از ویژگی های دیگر این صنعت ایجاد هماهنگی بین سیستم های مختلف  این می باشد.به عنوان مثال تاثیرپذیری سیتسم های كم ولتاژ الكتریكی مانند سیستم رادیوی در برابر سیستم جرقه زنی كه دارای ولتاژ بالای Ac می باشد. در این پروژه سعی شده است  در مورد سیستم های ایمنی كه نقش اساسی در ایمنی خودرو و رفاه سرنشینان ایفا می كند بررسی گردد.
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه………………………………………………………………………………………………..10
تاریخچه سیستم ABS :………………………………………………………………………………10
سیستم ABS چیست؟………………………………………………………………………………..11
اصول کارکرد سیستم ABS :……………………………………………………………………..13
مزایای ABS…………………………………………………………………………………………….15
احتیاط های پیشگیرانه در سیستم ترمز ضد قفل (ABS)………………………………………. 17
اصطلاحات مربوط به ……………………………………………….ABS 18
اجزای سیستم ABS …………………………………………………………………………………..23
عملکرد فعال کننده ABS…………………………………………………………………………..33
ABS ECU……………………………………………………………………………………………39
سیستم های تویو تا……………………………………………………………………………………..41
سیستم ABS چرخ عقب :………………………………………………………………….42
سیستم ABS چهارچرخ تویوتا:……………………………………………………….48
سیستم ترمز كششی TCS
وظیفه سیستم:………………………………………………………………………………………….52
طراحی سیستم:………………………………………………………………………………………..52
نحوه عملكرد سیستم:………………………………………………………………………………..55
انواع سیستم TCS…………………………………………………………………………………..58
سیستم پایداری الكترونیكی  ESP
وظیفه سیستم:……………………………………………………………………………………58
طراحی سیستم…………………………………………………………………………………..60
نحوه عملكرد سیستم…………………………………………………………………………..62
فصل دوم
كمربند ایمنی
مقدمه………………………………………………………………………………………………66
تاریخچه کمربند ایمنی………………………………………………………………………….66
دلیل استفاده کم از کمربند ایمنی………………………………………………………..68
چگونگی عملکرد کمربند ایمنی ……………………………………………………………..69.
نحوه عملکرد سیستم …………………………………………………………………………..70
ضرورت استفاده از کمربند ایمنی ………………………………………………………73
حرکت سرنشین در خودرو………………………………………………………………….74
مکانیزمهای کمربند ایمنی………………………………………………………………………75
فصل سوم
بررسی ایمنی شیشه های خودرو
هد ف…………………………………………………………………………………………….78
تعاریف و اصطلا حات ………………………………………………………………………78
ویژگیها……………………………………………………………………………………………81
شناسائی رنگها………………………………………………………………………………….83
فصل چهارم
Airbag
آشنایی با ایربگ …………………………………………………………………………………….96
انواع ایربگ …………………………………………………………………………………………..101
خطرات ایربگ………………………………………………………………………………………………..109
راههای کاهش صدمات……………………………………………………………………………………110
منبع انرژی سیستم ایربگ………………………………………………………………………….112
– منبع انرژی گاز تحت فشار……………………………………………………………………………112
– منبع انرژی تولید کننده گاز……………………………………………………………………………114
عملکرد انفجاری سیستم تولید کننده گاز ……………………………………………………………115
سیستم فرمان ایربگ…………………………………………………………………………………………117
طراحی بالشتک هوا………………………………………………………………………………………….120
خلاصه زمان بندی عمل ایربگ………………………………………………………………………….131
بهینه سازی تولید کننده گاز ایربگ……………………………………………………………………..132
پیشگیری از عملکرد بی موقع یا عدم عملکرد ایربگ………………………………………134
جلوگیری از عدم عملکرد سیستم ایربگ……………………………………………………….135
فصل پنجم
سپر ایمنی و ایمنی بدنه
سپر ایمنی ………………………………………………………………………………………….137
ایمنی بدنه خودرو………………………………………………………………………………..140
ایمنی داخلی خودرو………………………………………………………………………………142

فصل ششم
بررسی منایع نویز خودرو
– مقدمه……………………………………………………………………………………………………..144
– منابع نویز خودرو……………………………………………………………………………………..144
موتور………………………………………………………………………………………………………………..145
نویز مکانیکی………………………………………………………………………………………………….148
نویز احتراق……………………………………………………………………………………………………148
نویز سوخت پاش…………………………………………………………………………………………..149
نویز سیستم های ورود هوا و خروج دود…………………………………………………………..149
خط انتقال قدرت………………………………………………………………………………………………..150
-کنترل نویز…………………………………………………………………………………………………….151
نویز ارتعاشی…………………………………………………………………………………………………….152
لایه های ویسکوالاستیک…………………………………………………………………………………….152
لایه های ویسکوالاستسک نامقید(آزاد) ………………………………………………………………….152
نویز اکوستیکی…………………………………………………………………………………………………..153
نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………..154
پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………..155
سیستم وفقی کنترل نویز………………………………………………………………………………………..156
توصیف سیستم……………………………………………………………………………………………………157
پیشرفت های نوین……………………………………………………………………………………………..159
سیستم ارتباطی و صوتی اتومبیل………………………………………………………………………….160
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………….160
سیستمهای صوتی اتومبیل………………………………………………………………………………161
تلفن همراه………………………………………………………………………………………………….165
كاهش تداخل……………………………………………………………………………………………..167

فصل هفتم
سایر تجهزات رفاهی و ایمنی خودرو
سیستم كنترل الكترونیكی انتقال قدرت………………………………………………………………175
سیستمهای اطلاعاتی………………………………………………………………………………………188
سیستمهای پارك خودرو…………………………………………………………………………………191
سیستم های لامپ های جلو……………………………………………………………………………..199
سیستم های تمیز كننده……………………………………………………………………………………210
سیستم های ضد سرقت خودرو……………………………………………………………………….220
سیستمهای تنظیم كننده میل فرمان…………………………………………………………………….233
سیستمهای تنظیم كننده صندلی…………………………………………………………………………234
مبدلهای كاتالیتیكی (Catalytic Converter)…………………………………………………237
لاستیك در خودروها……………………………………………………………………………………..246
منابع………………………………………………………………………………………………………..256
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز كششی TCS
سیستم پایداری الكترونیكی ESP
مقدمه
متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حرکت درآوردن آن است. خودروئی که روشن نشود، ممکن است راننده اش را خشمگین سازد ولی وقتی به راه افتاد و در مسیر عبور و مرور قرار گرفت اگر ترمز آن معیوب باشد ویا راننده نتواند به درستی از ترمز آن استفاده کند، چه بسا ممکن است به صورت دام مرگ درآید.
ترمز ناگهانی و قفل شدن چرخها مهمترین خطریست که خودرو را تهدید می نماید. قفل شدن چرخها از دو جهت برای خودرو خطرناک است، این وضعیت در بسیاری از مواقع فاصله ترمزگیری را افزایش داده و مهمتر از آن کنترل فرمان چرخها نیز از اختیار راننده خارج می شود، خصوصاً در جاده های خیس و برفی یا یخ زده که خطر قفل شدن چرخها بیشتر وجود دارد، نیاز به سیستمی که بتواند ترمز چرخها را کنترل کرده و از لیز خوردن چرخها جلوگیری نماید، بیش از پیش احساس می شود.
تاریخچه سیستم ABS :
در ابتدای دهه 1970 کمپانی دایملر بنز، گروهی از مهندسین و کارشناسان فنی خود را مامور بررسی و آزمایش سیستمی نمود که از سال 1959 پیشنهاد گردیده و به طور مقطعی بر روی آن کار شده بود.
گروه مهندسی دایملر بنز برای پیشبرد کار خود با کمپانی تلدیکس وارد عمل گردید، مدتها روی آن کار شد اما نتیجه مطلوبی نداد و گروه مهندسی مجبور گشتند قرارداد خود را با کمپانی فوق لغو کرده و یک قرارداد جدید با کمپانی بوش ببندند. این گروه پس از ماهها فعالیت موفق شدند سیستم ضدبلوکه ترمز (ABS) را در اواسط دهه 70 عرضه کنند. بدین ترتیب کمپانی دایملر بنز اولین کمپانی بود که توانست این سیستم را به صورت گسترده در خودرو های خود به کار ببرد.
کمپانی  بی.ام.و و تویوتا در ادامه، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند. از اواسط دهه 80 تعداد بیشتری از کمپانیهای سازنده شروع به نصب سیستم ضد بلوکه ترمز نمودند، مثل کمپانیهای پژو، رنو، سیتروئن، لانچیا و خصوصاً هوندا که موفق گردیدد سیستم ضد بلوکه پیشرفته تری نسبت به سایر کمپانیها به روی خودروهایش نصب کند.
سیستم های اولیه ABS فقط چرخهای عقب را کنترل می کردند، با این هدف که پایداری خودرو در هنگام عمل ترمزگیری بر روی سطوح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بیشتری داشته باشد. به تدریج این سیستم پیشرفته تر شد به شکلی که در دهه 80 سیستمهای ABS که هر چهار چرخ را کنترل می کردند بر روی خودرو ها نصب گردید.
سیستم ABS امروزه در اکثر تولیدات کمپانی های بزرگ خودروساز به صورت استاندارد بر روی خودروهای شخصی و کامیونهای سبک نصب می شود و یا در برخی از خودروها به صورت انتخاب برای مشتری قرار داده می شود.
سیستم ABS چیست؟
ترمز های معمولی با ایجاد دو نوع مقاومت باعث توقف و یا کاهش سرعت خودرو می شوند. یک مقاومت ناشی از اصطکاک بین صفحات لنت و دیسک (و یا لنت های کفشکی و کاسه چرخ) و مقاومت دیگر ناشی از اصطکاک بین تایرهای خودرو و سطح جاده می باشد.
تعداد صفحه :۲۶۱
قیمت : 14700تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :               serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***

Previous Entries پایان نامه ارشد : بررسی میزان تأثیر هوشمندی رقابتی بر وفاداری مشتریان Next Entries دانلود پایان نامه ارشد : بررسی رابطه کمال گرایی والدین بر پیشرفت تحصیلی فرزندان