دانلود پایان نامه ارشد:شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران Posted on 11 سپتامبر 2020 by khodam Facebook متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :مدیریت گرایش : بازاریابی بین الملل عنوان : شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران دانشکده ارشاد دماوند پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) موضوع: شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران با استفاده از روش فرایند تحلیل شبکهای (با رویکرد مزیت رقابتی) استاد راهنما: جناب آقای دکتر محمدرضا شجاعی استاد مشاور: جناب آقای دکتر محمدرضا کریمی علویجه بهمن ماه 1391 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالب عنوان …………………………. صفحه فصل اول: کلیات پژوهش 1-1 مقدمه. 1 2-1 بیان مسئله پژوهش… 1 3-1 اهمیت و ضرورت پژوهش… 3 4-1 پیشینه پژوهش… 4 5-1 اهداف پژوهش… 6 فصل دوم: ادبیات موضوع 2-2 برنامه ریزی.. 13 2-2-2 اهمیت و ضرورت برنامه ریزی.. 15 3-2-2 اصول برنامهریزی.. 16 4-2-2 موانع و محدودیتهای برنامهریزی.. 17 5-2-2 سیر تكاملی برنامهریزی.. 17 1- 5-2-2 محصول گرایی.. 18 2- 5-2-2 بازارگرایی.. 18 3- 5-2-2 فراصنعتی.. 18 6-2-2 انواع گرایشهای برنامهریزی.. 19 1-6-2-2 گرایش ارتجاعی.. 19 2-6-2-2 گرایش غیرفعال. 20 3-6-2-2 گرایش فعال. 21 4-6-2-2 گرایش تعاملی.. 22 7-2-2 انواع روشهای برنامهریزی.. 23 1-7-2-2 برنامهریزی تخصصی.. 23 2-7-2-2 برنامهریزی عملیاتی (اجرایی) 24 3-7-2-2 برنامهریزی استراتژیک (راهبردی) 24 1-3-7-2-2 اهمیت برنامهریزی استراتژیک.. 27 2-3-7-2-2 سطوح برنامهریزی استراتژیك.. 28 3-3-7-2-2 ویژگیهای برنامهریزی استراتژیک.. 28 4-3-7-2-2 مزایا و محدودیتهای برنامهریزی استراتژیک.. 29 3-2 استراتژی.. 30 2-3-2 مفهوم استراتژی و تاریخچه آن. 31 3-3-2 استراتژی چیست؟ 32 4-3-2 سه الگوی استراتژی سازی.. 34 1-4-3-2 الگوی کارسالارانه. 34 2-4-3-2 الگوی انطباقی.. 34 3-4-3-2 الگوی برنامه ریزی.. 35 5-3-2 تكنیكهای تدوین و تنظیم استراتژی.. 36 1-5-3-2 مدل BCG.. 36 2-5-3-2 ماتریس تعیین جهت سیاستگذاریها (DPM ) 39 3-5-3-2 مدل SWOT.. 41 4-5-3-2 مدل تجزیه و تحلیل هوفر. 43 5-5-3-2 مدل ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE) 43 6-5-3-2 مدل ADL. 45 6-3-2 ابعاد مفهوم استراتژی.. 47 4-2 تعریف رقابت و رقابت پذیری.. 48 5-2 تعریف و مفهوم مزیت رقابتی.. 49 1-5-2 تعاریف مزیت رقابتی.. 52 6-2 انواع تئوری مزیت رقابتی.. 53 1-6-2 تئوری سازمان صنعتی.. 54 1-1-2-6 چارچوب استراتژی پورتر. 57 2-6-2 تئوری منبع مدار 60 1-1-6-2 ابعاد مزیت رقابتی.. 67 2-1-6-2 ضعفهای اساسی دیدگاه منبع مدار 67 3-6-2 تئوری شومپترین.. 68 4-6-2منابع ایجاد مزیت قابتی.. 69 7-2 عوامل حیاتی موفقیت (CSF) 70 1-7-2 دیدگاههای موجود درباره عوامل حیاتی موفقیت.. 71 2-7-2 تعاریف عوامل حیاتی موفقیت.. 73 3-7-2 راههای تشخیص عوامل حیاتی موفقیت.. 74 4-7-2 عوامل حیاتی موفقیت و شایستگیهای کلیدی.. 75 5-7-2 گامهای اساسی روش عوامل حیاتی موفقیت.. 75 6-7-2 کاربرد عوامل موفقیت در مدیریت استراتژیک.. 77 7-7-2 ویژگیهای عوامل حیاتی موفقیت.. 78 8-7-2 منشاء عوامل حیاتی موفقیت سازمان. 78 8-2 روانکارها و تعاریف آن. 84 9-2 تصمیمگیری چند معیاره و فرایند تحلیل شبکهای.. 84 1-9-2 تصمیمگیری چند معیاره 85 1-1-9-2 انواع تصمیمگیری چند شاخصه. 86 2-9-2 روش فرایند تحلیل شبکهای (ANP) 87 3-9-2 تفاوت میان AHP وANP. 89 4-9-2 مراحل روش فرایند تحلیل شبکهای( ANP ) 90 5-9-2 خصوصیات فرآیند تحلیل شبكه ای.. 93 فصل سوم: روش تحقیق 1-3 مقدمه. 96 2-3 مدل مفهومی پژوهش… 97 3-3 مراحل انجام پژوهش… 97 4-3 روش شناسی پژوهش… 99 5-3 جامعه آماری.. 103 6-3 نمونه آماری.. 103 7-3 روش گردآوری اطلاعات.. 103 1-7-3 روشهای کتابخانه ای.. 104 2-7-3 مصاحبه. 105 3-7-3 پرسشنامه. 106 8-3 روایی(اعتبار) و پایایی.. 108 1-8-3 روایی.. 108 2-8-3 پایایی.. 109 9-8 روش تجزیه و تحلیل دادههای آماری.. 111 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات 1-4- مقدمه. 113 بخش اول. 114 2-4 تحلیل جمعیت شناختی.. 114 1-2-4 فراوانی سنی پاسخ دهندگان. 114 2-2-4 فراوانی سطح تحصیلات.. 115 3-2-4 سابقه خدمت پاسخ دهندگان. 117 4-2-4 فراوانی سابقه خدمت در صنعت روانکارها 118 بخش دوم 118 3-4 شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت با استفاده از روش فرایند تحلیل شبکهای.. 119 1-3-4 مرحله اول: ساخت مدل و سازماندهی مسئله به یک ساختار شبکهای.. 119 2-3-4 مرحله دوم: تشکیل ماتریسهای مقایسه زوجی و بردارهای اولویت.. 121 1-2-3-4 مرحله اول: مقایسه زوجی معیارهای اصلی.. 122 2-2-3-4 مرحله دوم: مقایسه زوجی وابستگی های دورنی میان معیارهای اصلی.. 123 3-2-3-4 مرحله سوم: مقایسه زوجی زیرمعیارهای هریک از معیارهای اصلی.. 124 4-2-3-4 مرحله چهارم: مقایسه زوجی وابستگی های درونی زیرمعیارها 126 3-3-4 تشکیل ماتریس تصمیم (سوپر ماتریس) 127 4-4 بررسی سؤالات پژوهش… 133 فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات 1-5 مقدمه. 137 2-5 خلاصه و نتیجهگیری.. 137 3-5 پیشنهادات.. 139 1-3-5 پیشنهادات بر اساس یافتههای پژوهش… 140 3-3-5 پیشنهادات برای پژوهشهای آتی.. 143 4-5- محدودیتهای پژوهش… 144 منابع فارسی.. 145 منابع لاتین.. 150 پیوست ها پرسشنامه شماره 1 162 پرسشنامه شماره 2 167 پرسشنامه شماره 3 170 فهرست نمایشگرها عنوان صفحه نمایشگر 1-2 ماتریس رشد- سهم بازار بی سی جی.. 38 نمایشگر 2-2 مدل GE. 41 نمایشگر 3-2 ماتریس SWOT.. 42 نمایشگر4-2 مدل ارزیای موقعیت و اقدام استراتژیک.. 45 نمایشگر 5-2 پنج نیروی رقابتی پورتر. 56 نمایشگر6-2 عوامل راهبردی مؤثر بررقابتهای درون صنعت همراه با عوامل کلان. 57 نمایشگر7-2 زنجیره ارزش پورتر. 59 نمایشگر 8-2 سسله بندی توانمندیها در نظریه مبتنی بر منابع. 64 نمایشگر 9-2 دسته بندی عوامل حیاتی موفقیت.. 83 نمایشگر 10-2 تفاوت میان روش AHP وANP. 89 نمایشگر 1-3 مراحل انجام پژوهش… 98 نمایشگر 1-4 درصد فراوانی سنی پاسخ دهندگان. 115 نمایشگر 2-4 درصد فراوانی تحصیلات.. 116 نمایشگر 3-4 درصد فراوانی میزان سابق خدمت پاسخ دهندگان. 117 نمایشگر 4-4 درصد فراوانی سابقه خدمت در صنعت روانکارها 118 نمایشگر 5-4 مدل ساختار شبکهای جهت تعیین عوامل حیاتی موفقیت در صنعت.. 120 نمایشگر 6-4 ساختار سوپر ماتریس اولیه( ناموزون) 121 نمایشگر 7-4 بردار تاثیر هدف بر روی معیارهای اصلی (W21) 122 نمایشگر 8-4 مقایسه زوجی معیارهای اصلی باتوجه به وابستگی درونی آنها 123 نمایشگر 9-4 ماتریس روابط درونی معیارهای اصلی(W22) 124 نمایشگر 10-4 مقایسه زوجی زیرمعیارهای معیار بازاریابی.. 125 نمایشگر 11-4 وزن زیرمعیارهای نسبت به معیارها (W32) 125 نمایشگر 12-4 مقایسات زوجی زیرمعیارهای دارای وابستگی متقابل با زیرمعیار ” بهروری نیروی انسانی” 126 نمایشگر 13-4 ماتریس روابط درونی زیرمعیارها (W33) 127 نمایشگر 14-4 سوپرماتریس ناموزون 129 نمایشگر 15-4 سوپرماتریس موزون. 130 نمایشگر 16-4 سوپرماتریس حد. 130 فهرست جداول عنوان صفحه جدول 1-1 پژوهشهای صورت گرفته در خارج از ایران. 5 جدول 2-1 پژوهشهای صورت گرفته در داخل ایران. 6 جدول 1-3 وابستگی درونی معیارهای اصلی به یکدیگر. 107 جدول 2-3 وابستگی درونی زیرمعیارها به یکدیگر. 107 جدول 1-4 فراوانی سنی پاسخ دهندگان. 114 جدول 2-4 فراوانی سطح تحصیلات.. 116 جدول 3-4 فراوانی سابقه خدمت پاسخ دهندگان. 117 جدول 4-4 فراوانی سابقه خدمت در صنعت روانکارها 118 جدول 5-4رتبه بندی معیارها و زیرمعیارها 131 جدول 6-4رتبه بندی نهایی معیارها و زیرمعیارها 133 جدول 1-5 اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران. 139 چکیده امروزه سرعت تغیرات و شدت رقابت میان سازمانها در صنایع مختلف، آنها را با محدودیت منابع مواجه ساخته است و پایداری و بقا سازمانها در گرو دستیابی به مزیت رقابتی در هزینه، کیفیت، نوآوری و تحویل به طورهمزمان میباشد و از طرفی بدست آوردن مزیت رقابتی درکشف نواحی و بخشهایی میباشد که سازمانها درآن برتری دارند. صاحب نظران معتقند که همواره در صنایع، نواحی تحت عنوان عوامل حیاتی موفقیت وجود دارد که برای سازمانها ایجاد مزیت رقابتی میکنند و موقعیت سازمان را نسبت به رقبا در محیط تثبیت کرده و بازگشت سرمایه را افزایش میدهد؛ بر همین اساس در این پژوهش سعی شده برای اولین بار به شناسایی این عوامل در صنعت روانکارهای ایران پرداخته شود. برای انجام این پژوهش از از مدل تامسون و استریکلند به عنوان مبنای کار استفاده شده است، این مدل عوامل حیاتی موفقیت را در هفت بعد مختلف تعریف کرده و برای هرکدام شاخصهایی را مشخص ساخته است. بر اساس عوامل تائید شده پرسشنامه مبتنی روش فرایند تحلیل شبکهای تهیه و در اختیار خبرگان صنعت گذاشته شد. اطلاعات بدست آمده با استفاده از نرم افزار Super Decision مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و پنج عامل “تجربه نوآوری در محصول”، “دانش فنی”، “کیفیت تولید”، “دسترسی به مواد اولیه و افزودنی” و “دسترسی به نیروی ماهر” به عنوان عوامل حیاتی موفقیت این صنعت شناخته شدند. لذا شرکتهایی در این صنعت موفق محسوب میشوند و میتوانند به مزیت رقابتی دست پیدا کنند که بر این عوامل سرمایه گذاری داشته باشند. فصل اول کلیات پژوهش 1–1 مقدمه در دنیای امروز شاهد تغییرات و تحولات شگرف در زمینههای مختلف هستیم. از این حیث جهانی شدن بازارها، دانش اقتصاد، تجارت الکترونیک و معرفی فناوریهای جدید چالشهای متعددی برای سازمانها صرف نظر از اندازهی آنها درجهت پایداری در محیط رقابتی ایجاد کرده است. سازمانها برای رقابت مؤثر در بازارهای جهانی نیازمند انعطاف و پاسخگویی سریع به تمایلات مشتریان هستند و این مهم صورت نمیپذیرد مگر سازمان محیط خود را شناخته و برای رسیدن به اهداف خود برنامهریزی انجام دهد. این برنامهریزی باید برای عواملی صورت پذیرد که برای صنعت حیاتی بوده و میتوانند جهت پایداری و رقابت سازمانها در بازار مزیت رقابتی ایجاد نمایند. در این فصل پژوهشگر ابتدا باتوجه به موضوع پژوهش به بیان مسئله اصلی پژوهش، ضرورت و اهمیت آن، اهداف و سؤالات، روش پژوهش، جامع آماری میپردازد و در پایان اصطلاحات و واژگان تخصصی مطرح شده و مورد بررسی قرارمیگیرد. تعداد صفحه : 244 قیمت : 14700تومان بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود. پشتیبانی سایت : **** serderehi@gmail.com در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید. *** *** ***